Labels

Από το Blogger.

Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Αποθηκευτικά Μέσα


Θεματικός Άξονας: Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
Τάξεις: Γ΄ – ΣΤ΄
Χρόνος: 1 διδακτική ώρα (45΄)
Σχέδιο Μαθήματος: Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο τη διδασκαλία για τα αποθηκευτικά μέσα (storage media) του υπολογιστή και υλοποιείται στο σχολικό εργαστήριο ή στην αίθουσα, φυσικά με τα κατάλληλα εποπτικά μέσα. Απευθύνεται κυρίως στις τάξεις Γ΄και Δ΄ αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και στην Ε΄ και ΣΤ΄ ως επανάληψη και ανακεφαλαίωση γνώσεων.
Ξεκινάμε με την προβολή της παρακάτω παρουσίασης, η οποία δείχνει τα κυριότερα αποθηκευτικά μέσα και τις βασικές τους κατηγορίες. Γίνεται αναφορά σε βασικές χωρητικότητες, ενώ κάθε διαφάνεια ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά.
Η παρουσίαση αποτελεί μια τροποποιημένη έκδοση για τις μεθόδους αποθήκευσης πληροφορίας, από το τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κύπρου (δείτε την εδώ).


Στη συνέχεια, θα γίνει προβολή των παρακάτω βίντεο, σχετικά μικρής διάρκειας, τα οποία έχουν ως στόχο να επεξηγήσουν και να εμπλουτίσουν περισσότερο το γνωστικό αντικείμενο. Πρώτα θα προβληθεί ένα βίντεο για την ιστορική εξέλιξη των αποθηκευτικών μέσων. Έτσι τα παιδιά, έχουν τη δυνατότητα να δουν πως τα μέσα και οι δυνατότητες αποθήκευσης εξελίχθηκαν μέσα στην πάροδο του χρόνου.



Έπειτα θα προβληθούν 3 βίντεο μικρής διάρκειας σχετικά με το κυριότερο μέσο αποθήκευσης, το σκληρό δίσκο.
Τρισδιάστατη αναπαράσταση ενός τυπικού σκληρού δίσκου. Φαίνεται το εσωτερικό και όλα τα μηχανικά μέρη ενός σκληρού δίσκου.


YouTube  

Τρισδιάστατη αναπαράσταση του τρόπου λειτουργίας ενός σκληρού δίσκου και της μεταφοράς των δεδομένων του προς τον επεξεργαστή και την κύρια μνήμη.


YouTube  

Τέλος, ένα σύντομο βίντεο, ενός πραγματικού σκληρού δίσκου σε λειτουργία. Διακρίνονται οι κινήσεις της κεφαλής σε βασικές ενέργειες, όπως διαγραφή, αντιγραφή κτλ.


YouTube  

Στη συνέχεια θα προβληθούν 3 βίντεο για τον τρόπο λειτουργίας των οπτικών μέσων αποθήκευσης.
Τρισδιάστατη αναπαράσταση του τρόπου ανάγνωσης και μεταφοράς δεδομένων από ένα CD προς τον επεξεργαστή και την κύρια μνήμη.


YouTube  

Τρισδιάσταση αναπαράσταση του τρόπου λειτουργίας ενός CD ή DVD Player.


YouTube  

Τρόπος παραγωγής CD και DVD.


YouTube  

Τέλος, στους μαθητές δίνονται και τα παρακάτω δυο Φύλλα Ασκήσεων, για συμπλήρωση στο σπίτι. Οι μαθητές φέρνουν λυμένα τα Φύλλα Ασκήσεων στο επόμενο μάθημα και αφιερώνεται λίγος χρόνος για τις σωστές απαντήσεις και για ανατροφοδότηση.
1ο Φύλλο Ασκήσεων

2ο Φύλλο Ασκήσεων

Πηγή: http://blogs.sch.gr/nikmichailidis/archives/1902

Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

Δημιουργία εννοιολογικών χαρτών

Το on-line λογισμικό bubbl.us είναι ένα εργαλείο web2.0. Αποτελεί ένα λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης (παρόμοιο με το Inspiration, το cmap κλπ.). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη μας με συνεργατικό τρόπο  με ένα βιντεοπροβολέα ή ακόμα καλύτερα στο εργαστήριο με παράλληλη κατασκευή ενοιολογικού χάρτη από πολλούς μαθητές αφού με τη λειτουργία "Share" που διαθέτει, ο δημιουργός του εννοιολογικού χάρτη "καλεί" χρήστες μέσω email προσκλήσεων. Έχει τις γνωστές (από παρόμοια προγράμματα) δυνατότητες (προσήκης κόμβων με μορφοποιήσεις κειμένου, πλαισίων κλπ).
https://bubbl.us/

Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Πασχαλινή Κάρτα (Γ'-Δ' ΤΑΞΗ)

  1. Μπείτε στην ιστοσελίδα: http://www.paidika.gr/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=49&Itemid=388
  2. Βρείτε μια ζωγραφιά της αρεσκείας σας και αποθηκεύστε τη στην περιοχή εργασίας σας.
  3. Με ένα πρόγραμμα ζωγραφικής χρωματίστε την παραπάνω ζωγραφιά και αποθηκεύστε τη.
  4. Στο LibreOffice Impress εισάγετε την παραπάνω ζωγραφιά και γράψτε τις ευχές σας για το Πάσχα.
  5. Μην παραλείψετε να γράψετε το μικρό σας όνομα.
  6. Αποθηκεύστε την Πασχαλινή σας κάρτα στην περιοχή εργασίας σας.

Πασχαλινές Κάρτες (Β' ΤΑΞΗ)


    1. Μπείτε στην ιστοσελίδα: ΠΑΙΔΙΚΑ ή ΠΑΜΕΒΟΛΑΤΑ.
    2. Βρείτε μια ζωγραφιά της αρεσκείας σας και αποθηκεύστε τη στην περιοχή εργασίας σας.
    3. Με ένα πρόγραμμα ζωγραφικής χρωματίστε τη ζωγραφιά που αποθηκεύσατε και γράψτε τις ευχές σας για το Πάσχα.
    4. Μην παραλείψετε να γράψετε το μικρό σας όνομα.
    5. Αποθηκεύστε την Πασχαλινή σας κάρτα στην περιοχή εργασίας σας.
    6. Μπείτε στην ιστοσελίδα: ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΑΥΓΑ, και βρείτε τα κρυμμένα αυγά
    7. Μπείτε στην ιστοσελίδα: ΠΑΣΧΑΛΙΑΤΙΚΗ ΑΥΓΟΧΑΡΑ, φτιάξτε τα δικά σας αυγά, κρύψτε τα και μετά βρείτε τα.